Als specialist in plastic pasjes levert DCP maatwerk aan klanten in uiteenlopende branches. Aan de horeca en winkels leveren we veel giftcardsystemen. Want wat is er nu makkelijker dan een cadeaukaart die je kunt gebruiken zoals een pinpas, gewoon met de terminal die toch al op je toonbank staat? Niet zo vreemd dus dat ook Schuitemaker Vis bij DCP aanklopte. Lees onderstaand meer over de succesvolle samenwerking met deze klant.
“Onze klanten zijn heel enthousiast over de vispas. Ze vinden hem niet alleen heel mooi, maar ook heel gemakkelijk in gebruik."
Dirk van der Plas, kwaliteit en inkoop bij Schuitemaker Vis
Wat was de uitdaging?
Tot 2012 maakten de visrestaurants en viswinkels van Schuitemaker Vis gebruik van papieren cadeaubonnen. Dat werkte goed, maar het was wel fraudegevoelig. Bovendien wilde Schuitemaker graag een waardebon met meer uitstraling. Een goed moment dus om op zoek te gaan naar een digitale versie van de traditionele cadeaubon.
En wat doe je dan? Dan ga je googelen. Zo kwam Schuitemaker ook op het spoor van DCP. Zij bleken niet alleen een mooi systeem aan te bieden, maar ook nog eens prijstechnisch goed mee te denken. Zo betaalt het strandpaviljoen alleen in de maanden waarin het restaurant geopend is voor het systeem en niet in de winter.
De wensen van de klant
- Professionele uitstraling
- Veilig systeem, niet fraudegevoelig
- Makkelijk in gebruik, voor verkopers én klanten
- Bruikbaar in de winkels én in de restaurants
- Aantrekkelijke prijs
“Het grote voordeel voor onze klant is dat hij het bedrag niet in één keer hoeft te besteden. Bovendien kan hij ermee betalen in al onze winkels en restaurants.”
Onze oplossing
DCP leverde een compleet giftcardsysteem; de passen, de software voor de betaalterminals en de verpakkingen. Klanten die een cadeaukaart kopen, krijgen dus echt een cadeautje mee naar huis: een mooi hoesje met daarin de vispas en een handige kaart met daarop de gegevens van de winkels en restaurants. Leuk om weg te geven én om te krijgen.
De passen kunnen worden opgewaardeerd en afgewaardeerd op de bestaande CCV-terminals die toch al in de winkels en restaurants staan om te pinnen. DCP leverde hiervoor de software.
“Als er eens een keer een storing in een pinterminal is, bellen we DCP. Zij hebben dan contact met CCV en zorgen ervoor dat het snel wordt opgelost.”
Daarnaast wilde Schuitemaker ook graag dat klanten online hun saldo kunnen checken. De webdesigner nam contact op met DCP en zo kwam er een handige saldochecker op de website van Schuitemaker.
De volgende stap die DCP al aan het voorbereiden is voor Schuitemaker, is een QR-code op de pasjes zelf. Om je saldo te checken, hoef je dan alleen nog maar de code in te scannen met je telefoon.
Het resultaat
Het digitale giftcardsysteem staat als een huis. De vispas wordt veel verkocht en goed gebruikt. Klanten zijn er erg enthousiast over en Van der Plas is ervan overtuigd dat er sinds de digitalisering meer cadeaukaarten verkocht worden. De samenwerking met DCP heeft dus extra omzet opgeleverd. Heeft hij nog een wens voor de toekomst? Jazeker, dat de vispas straks ook online te besteden is, in de webshop van Schuitemaker. Een mooie uitdaging voor DCP.
“Het is een mooi systeem dat heel soepel werkt. We hebben dus weinig contact met DCP en dat is een goed teken.”
Over het bedrijf
Schuitemaker’s Vishandel is een familiebedrijf in Katwijk (aan Zee) en Sassenheim, waarin het ambacht van generatie op generatie wordt doorgegeven, al bijna een eeuw lang. Begonnen met het huis-aan-huis verkopen van verse vis, is Schuitemaker uitgegroeid tot een bedrijf met momenteel 3 viswinkels, 3 visrestaurants, een visgroothandel en een eigen zalmrokerij. De liefde voor vis zit ingebakken. Dat zie je overal in terug. Het vakmanschap strekt zich uit van de dagelijks verse inkoop, verwerking in de moderne nieuwe productielocatie tot op het bord in de sfeervolle visrestaurants. Daarnaast wordt de vis verkocht in de eigen viswinkels, via een webshop en als cateringservice.