Roulette, black jack of poker; jouw spannende avondje-uit in het casino start met een persoonlijke toegangspas. Mede mogelijk gemaakt door DCP. Want zowel de pas zelf als de printer die jouw gegevens erop zet, is afkomstig uit Groningen. Bijna honderd cardprinters staan er verspreid over het land. En dankzij onze ICT-afdeling werken ze ook nog eens perfect samen met het bezoekersregistratiesysteem.
Lees onderstaand meer over onze totaaloplossing voor Holland Casino.
“DCP blinkt uit in hun service level en het meedenken met ons als klant.”
Pascal Arts, productspecialist services Holland Casino
Wat was de uitdaging?
Als je voor het eerst als gast in het casino komt, moet je je legitimeren en krijg je een papieren dagkaart. Als je van plan bent om vaker te komen, kun je eenmalig een plastic pas aanschaffen. Bij je volgende bezoeken kun je dan gratis en versneld naar binnen. Met veertien casino’s en jaarlijks bijna een miljoen bezoekers worden er dus nogal wat kaarten geprint door Holland Casino.
De wensen van de klant
-
90 compacte Zebra-cardprinters
-
RFID-functionaliteit
-
Aansturing vanuit netwerk
-
Snelle oplossing bij storingen
-
Betrouwbare helpdesk
-
Altijd operationeel
-
Verbruiksmaterialen
Onze oplossing
Inmiddels hebben we zo’n negentig cardprinters geleverd. Dankzij de middleware die we speciaal voor Holland Casino hebben ontwikkeld, communiceert elke printer rechtstreeks met het bezoekersregistratiesysteem. Als gast van het casino krijg je dus gelijk je eigen pas, met daarop je naam, het unieke kaartnummer en een QR-code geprint. Ook wordt de magneetstrip gecodeerd met gegevens die uit het systeem komen. Alle andere gegevens, zoals logo en type kaart, zijn al full colour voorbedrukt door DCP.
“DCP was de enige partij in Nederland die de middleware kon leveren zoals wij dat voor ogen hadden. De printers zijn nu volledig gekoppeld aan ons eigen systeem.”
Holland Casino wil altijd operationeel zijn. Daarom heeft elke vestiging een aantal cardprinters in gebruik én een reserveprinter in huis. Als een printer in storing is, kan de reserveprinter direct worden ingezet en krijgen wij een melding via een speciale webportal. Omdat we altijd een aantal printers op voorraad houden voor Holland Casino, kunnen we snel een vervangende printer sturen. De kapotte printer sturen ze naar Groningen. Als we hem niet kunnen repareren, vullen we de voorraad weer aan met een nieuwe printer.
“Omdat DCP altijd voorraad heeft, zitten we nooit lang zonder printer. Dat is een heel fijne oplossing.”
Het resultaat
Eerlijk is eerlijk, in het begin waren er wel wat opstartproblemen. Een nieuwe printer is altijd wennen. Dan ontstaan er gemakkelijk gebruikersfouten. Gelukkig kunnen we die vaak snel oplossen. Inmiddels draait alles op rolletjes en zijn we goed op elkaar ingespeeld. Zo hebben we elke maand een telefonisch overleg om de technische zaken en eventuele storingen door te spreken.
Om technische problemen te voorkomen, krijgen alle printers één keer per jaar een preventieve onderhoudsbeurt van DCP. En is er toch een keer een technisch probleem, dan staat onze helpdesk klaar.
“Ze zijn er eigenlijk altijd. En met de feedback die we geven, doen ze ook echt iets.”
Over Holland Casino
Holland Casino ontstond ruim 45 jaar geleden uit de maatschappelijke behoefte om legaal kansspel aan te bieden als aantrekkelijk en betrouwbaar alternatief voor illegale activiteiten. Daarom zet Holland Casino zich er elke dag voor in om zijn gasten veilig, eerlijk en verantwoord te laten genieten van kansspelen en de bijzondere beleving daaromheen. Holland Casino heeft 14 vestigingen, verspreid over heel Nederland. Met in totaal bijna 400 tafels en ruim 6.000 speelautomaten.
Meer weten?
Wil je meer weten over deze case, de mogelijkheden op het gebied van plastic pasjes en cardprinters of DCP? Neem dan vrijblijvend contact met ons op en neem ook een kijkje op het DCP blog en onze andere cases.