“Lars (eigenaar DCP) legde ons de mogelijkheden goed uit, waardoor we er zo enthousiast van werden dat we niet alleen giftcards, maar ook een CRM met klantenkaarten hebben afgenomen. En we zijn blij toe. Het werkt voor ons fantastisch.”
Miranda Post, mede-eigenaar van het familiebedrijf voor bloemen, woonaccessoires en meubelen
In het kort
Door problemen met papieren cadeaubonnen was er behoefte aan een oplossing waarbij er gemakkelijker (en met minder handelingen) bedragen afgeboekt konden worden op een cadeaubon. Na een enthousiaste sessie tussen DCP en Bloemsierkunst Kloosterhuis werd er gekozen voor plastic passen in de vorm van giftcards en klantenkaarten. Het resultaat was meer inzicht in klanten en bovendien enthousiaste klanten die nu speciaal binnenlopen voor een giftcard.
Over Bloemsierkunst Kloosterhuis
Het familiebedrijf Kloosterhuis Bloemen en Wonen is een ruime winkel, gespecialiseerd in bloemen, woonaccessoires en meubelen. Het bedrijf bestaat sinds 1853 en mag zich met gepaste trots bij Koninklijke beschikking Hofleverancier noemen.
De uitdaging
Er werd gewerkt met papieren cadeaubonnen die uitgegeven werden aan klanten. Dit maakte het erg lastig wanneer mensen niet het volledige bedrag op de bon uitgaven. Dan werd een nieuwe bon uitgegeven, maar bij kleine bedragen werd dit erg omslachtig.
Daarnaast konden klanten met een stempelkaart punten sparen. Dit was echter alleen mogelijk voor de bloemen en planten, niet voor de meubels en woonaccessoires. In eerste instantie lag deze vraag er niet echt, maar in het gesprek met DCP wist Lars de drie eigenaren zeer enthousiast te krijgen voor de mogelijkheden van giftcards en klantenkaarten.
De oplossing
De oplossing voor Miranda Post en haar ouders is een eenvoudig digitaal systeem waarmee zij nu plastic giftcards en klantenkaarten uitgeven aan hun klanten.
Bij de giftcards betekent het dat mensen meerdere keren terugkomen, omdat ze het bedrag van de kaart in delen af kunnen laten boeken. Dit betekent dus letterlijk minder werk voor het bedrijf en bovendien blije klanten die op deze manier de volle waarde van hun giftcard gemakkelijk kunnen besteden. DCP leverde bovendien het volledige systeem, dus inclusief de klantkaarten. Daardoor biedt Bloemsierkunst Kloosterhuis haar klanten nu ook de mogelijkheid om punten te sparen bij alle aankopen.
Het resultaat
Het resultaat is dat ze meer inzicht hebben in hun klanten. De klanten zijn enorm blij en hebben door het nieuwe systeem veel meer binding met het bedrijf. De klanten krijgen cadeautjes in de vorm van tegoeden bij een bepaald aantal behaalde punten en op hun verjaardag. Het scheelt het bedrijf veel administratieve handelingen. Het werkt zelfs zo goed dat mensen nu binnenlopen voor een klantenkaart omdat ze er over gehoord hebben van een andere enthousiaste klant.
“De giftcards zijn voor ons echt een groot succes!
We hadden verwacht aan onze bestelling genoeg te hebben
voor een jaar, maar moesten na zes maanden al bijbestellen.”