Als specialist in plastic pasjes levert DCP maatwerk aan klanten in uiteenlopende branches. Ook verenigingen en stichtingen zijn bij ons kind aan huis. Zo verzorgen we voor onze klant De Zaansche Molen de jaarlijkse mailing met ledenpassen. Er zijn verschillende soorten ledenpassen en ook verschillende begeleidende brieven. DCP zorgt ervoor dat iedereen de juiste brief met zijn eigen gepersonaliseerde pas ontvangt. Lees onderstaand meer over de succesvolle samenwerking met deze klant.
“Duidelijkheid, korte lijnen, kwaliteit leveren en je afspraken nakomen. Dat zijn de dingen die ik belangrijk vind. En DCP heeft ze allemaal in huis."
Guus van Dalen, drukwerkcoördinator Vereniging De Zaansche Molen
Wat was de uitdaging?
Ieder jaar verstrekt Vereniging De Zaansche Molen nieuwe ledenpassen aan haar leden. Tot enkele jaren geleden waren dat papieren kaarten met een beschermfolie eroverheen. Deze konden uit een begeleidende brief worden gedrukt, maar de brieven zelf moesten nog worden geprint door de vrijwilligers. Met een ledenbestand van 3.500 tot 4.000 leden kostte dat veel tijd. Reden voor drukwerkcoördinator Guus van Dalen om op zoek te gaan naar een beter alternatief: een plastic pas. Maar die moest dan wel gepersonaliseerd kunnen worden én automatisch gekoppeld aan de bijbehorende brief.
Google bracht hem op het spoor van DCP. Met dezelfde grafische achtergrond klikte het al snel tussen beide partijen. Wat DCP in huis heeft, bleek goed aan te sluiten op wat de vereniging zocht en de prijs was goed. Zie daar, een perfect match!
De wensen van de klant
- Professionele uitstraling
- Gepersonaliseerde ledenpassen in 2 varianten
- Uitgegeven passen koppelen aan 4 verschillende databases
- Matchen passen met de juiste begeleidende brief
- Aantal extra niet-gepersonaliseerde passen voor nieuwe leden (persoonlijke gegevens worden geprint op een sticker op de pas)
- Mogelijk maken om de ledenpassen in te scannen, zodat de administratie nog efficiënter kan verlopen en de gegevens inzichtelijker worden.
Onze oplossing
Om tegemoet te komen aan deze wensen hebben we samen met De Zaansche Molen een pasklare oplossing ontwikkeld. De vereniging actualiseert aan het eind van elk jaar het ledenbestand. In de eerste week van januari leveren zij alles aan bij DCP: het nieuwe ontwerp van de pas, de tekst van de begeleidende brieven, enveloppen, briefpapier en 4 databases. Daarin wordt onderscheid gemaakt tussen gratis leden, leden die betalen per incasso, leden die betalen met overschrijving en bedrijfsleden.
Met onze fulfilment service zorgt DCP ervoor dat alle leden hun eigen persoonlijke brief en bijbehorende ledenpas ontvangen. Vóór 1 februari heeft iedereen alles in huis. Daarmee nemen we de vrijwilligers van De Zaansche Molen veel werk uit handen.
“Ik legde mijn probleem neer en DCP kwam met een oplossing: een snelle match. Het gaf een goed gevoel en daardoor durfde ik het wel uit handen te geven.”
Het resultaat
De eerste mailing via DCP was best even spannend. Je wilt niet dat leden een verkeerde brief krijgen of de pas van iemand anders. Maar het verliep vlekkeloos. Reden voor De Zaansche Molen om te blijven samenwerken met DCP. En van de afstand tussen de Zaanstreek en het hoge Noorden? Daar merkt Guus niets van.
Ook de leden van De Zaansche Molen reageren positief op de uitstraling van de nieuwe ledenpas. Ze zien er niet alleen mooi uit, ze zijn ook heel praktisch in gebruik. Je haalt ze toch net even wat sneller uit je portemonnee dan een kartonnen kaartje en ze blijven langer mooi.
Over de vereniging
Van de meer dan 1.000 molens die ooit in de Zaanstreek hebben gestaan, waren er in 1925 slechts 40 over. Om de teloorgang van de molens te stoppen, richtte schoolmeester en kunstschilder Frans Mars in dat jaar een molenvereniging op. Hij riep de Zaanse bevolking op hem daarbij te steunen. Bijna een eeuw later is Vereniging De Zaansche Molen een professionele vrijwilligersorganisatie die zich nog steeds inzet voor het in bedrijf houden van de molens. Met 13 molens, een museum en ruim 3.500 leden levert de vereniging een belangrijke bijdrage aan het Zaanse erfgoed. En dat is belangrijk, want vooral voor de molens komen jaarlijks miljoenen mensen vanuit de hele wereld naar de Zaanstreek. Dat erfgoed moeten we koesteren.
Meer weten?
Wil je meer weten over deze case, de mogelijkheden op het gebied van plastic pasjes en ledenpassen of DCP? Neem dan vrijblijvend contact met ons op en neem ook een kijkje op het DCP blog en onze andere cases.