• Eigen drukkerij
  • Bedrukte passen vanaf 5 cent
  • Snel geleverd
  • Meer dan 20 jaar ervaring

Epson Coverplus garantie

Meer continuïteit met de CoverPlus-garantiepakketten voor je labelprinter

Op elke ColorWorks-printer van Epson zit standaard 1 jaar fabrieksgarantie. Uit eigen ervaring weten we dat reparatiekosten buiten de garantieperiode aardig in de papieren kunnen lopen. Onderdelen zijn vaak duur en je betaalt ook de onderzoekskosten. Nog vervelender is het als de printer een essentieel onderdeel is van jouw productieproces. Uitval kan de productiecapaciteit dan direct in gevaar brengen. Met de Epson CoverPlus-pakketten breid je de garantie uit naar 3 tot 5 jaar. DCP regelt het graag voor je, zodat jij met een gerust gevoel kunt blijven printen.

Wat houdt de standaard garantie in?

Op elke Epson ColorWorks printer zit een standaard fabrieksgarantie. Doet de printer het niet of niet zoals het zou moeten? Dan repareert Epson hem gewoon voor je, zonder kosten. Als de printer niet gerepareerd kan worden, dan krijg je een vervangende printer van Epson. Natuurlijk zijn er wel een paar voorwaarden aan verbonden. We gaan ervan uit dat je de instructies in de gebruiksaanwijzing goed hebt gelezen en nageleefd. En inktcartridges en labels vallen natuurlijk niet onder de garantie, maar dat spreekt voor zich.

Deze garantie is trouwens beperkt tot landen in de Europese Unie, Oost-Europese landen, Zwitserland en Liechtenstein.

Wat is de standaard garantieperiode?

De standaardgarantie is 12 maanden en gaat in op de datum dat jij de printer bij DCP koopt.

Wat is de uitgebreide CoverPlus garantie?

Met een Epson CoverPlus-pakket kun je de standaard garantie uitbreiden. Zo kan je de garantieperiode uitbreiden tot 3, 4 of zelfs 5 jaar. En dat is fijn, want uit eigen ervaring weten we dat reparatiekosten buiten de garantieperiode aardig in de papieren kunnen lopen. Afhankelijk van het type printer en het aangeschafte CoverPlus-pakket kun je ook nog kiezen voor verschillende varianten qua service. Zo kun je er bijvoorbeeld voor kiezen dat de printer bij jou op locatie wordt gerepareerd of wordt opgehaald door een service­partner in plaats van dat je hem zelf moet opsturen naar Epson.

Hoe en waar kan ik een CoverPlus-pakket aanschaffen?

Je kunt de CoverPlus-pakketten via DCP aanschaffen. Wij vragen het pakket voor je aan en sturen je het Epson-registratienummer zodra alles geregeld is.

Colorworks labelprinter series

Hoe wordt een printerprobleem opgelost?

Heb je een probleem met je printer? Bel dan naar DCP Wij lossen het voor je op . Vaak kunnen we je telefonisch helpen. Met behulp van de fout­meldingen die de printer aangeeft, gaan we samen op zoek naar de oplossing. Hierbij maken we gebruik van zelftestprogramma’s. Pas als de storing niet op afstand kan worden ver­holpen, schakelen we Epson in.

We zorgen ervoor dat zij een (originele) factuur met alle nodige informatie over de aankoopdatum en het serienummer van de printer krijgen. We laten het je weten als de printer moet worden opgestuurd. Als er sprake is van on-site garantie, treffen we samen met jou de nodige voorbereidingen en maken een afspraak voor jou met de servicemonteur.


Waar wordt mijn printer gerepareerd?

Colorworks C3500/C831ColorWorks C7500 / C6500 / C6000

Carry-in garantie1
Je brengt de printer zelf, binnen de garantieperiode, naar het hieronder vermelde Epson servicecentrum om te worden gerepareerd. Eventuele verzendkosten betaal je zelf.

On-site garantie1
Een erkend servicecentrum zorgt voor reparatie bij jou op locatie.

On-site uitgebreide garantie2
Een erkend servicecentrum zorgt voor een ophaalservice. Als je een servicegeval wilt registreren, bel je het Epson-serviceteam via:

⊲ +31 (0)20 708 5099 voor Nederland
⊲ +32 (0)2 792 0447 voor België en Luxemburg


Als je een servicegeval wilt registreren, bel je het Epson-serviceteam via:

⊲ +31 (0)20 708 5099 voor Nederland
⊲ +32 (0)2 792 0447 voor België en Luxemburg

Reparaties in de Benelux worden uitgevoerd door:

Mservice
Ambachtsweg 41
3542 DE Utrecht
Nederland

Reparaties in de Benelux worden uitgevoerd door:

Mservice
Ambachtsweg 41
3542 DE Utrecht
Nederland

1   Deze clausule heeft betrekking op de standaard garantie. Garantieservices die voortvloeien uit de uitgebreide garanties van CoverPlus worden verleend conform de geldende contractuele definitie.
2   Voor de modellen C3500 en C831 worden de CoverPlus on-site overeenkomsten (OSSE / OSSW) ook uitgevoerd als een ophaalservice.

Waar kan ik controleren hoe de garantie voor mijn ColorWorks printer eruitziet?

Bij de warranty check can Epson kan je kijken wat de status is van jouw garantie.

Welke soorten garantie biedt Epson voor de verschillende ColorWorks-printers?

Epson biedt over het algemeen een on-site service (service op locatie) als aanvulling op de carry-in-service. Het type service op locatie kan verschillen, afhankelijk van het type printer en de services die door Epson worden geleverd.

Wat valt niet onder de garantie?

De garantie dekt geen fouten of schade die het gevolg zijn van oneigenlijk gebruik, onjuiste configuratie of installatie, of invloeden van buitenaf (zoals transportschade, schade door schokken of stoten, of werkzaamheden die zijn uitgevoerd door onbevoegde derden). De garantieservices omvatten geen de-installatie, installatie, toepassing, netwerk- en stuurprogramma­software.

Wat kost een CoverPlus-pakket?

De prijs is afhankelijk van het type printer en welk pakket je kiest. De garantieperiode kan bijvoorbeeld 3, 4 of 5 jaar zijn. Een overzicht van alle mogelijk­heden en prijzen vind je in de bijlage.

Heb je nog vragen? Roland weet alles over de CoverPlus-pakketten en de ColorWorks-serie. Hij is bereikbaar op telefoon­nummer 050 760 12 01 of via roland@dcp.nl.

Coverplus garantie opties bijlage