• Eigen drukkerij
  • Bedrukte passen vanaf 5 cent
  • Snel geleverd
  • Meer dan 20 jaar ervaring

Strenge eisen bij het maken van laadpassen vinden wij heel normaal

De markt voor elektrische auto’s groeit. En daarmee de vraag naar passen voor laadpalen ook. Voordat de elektrisch rijder daarmee zijn auto kan opladen, gaat er heel wat aan vooraf. De laadpas wordt geprogrammeerd en bedrukt. Dat vraagt om uiterste nauwkeurigheid. Ga maar na; als een pas gescand wordt bij een laadpaal moet duidelijk zijn wie de rekening gaat betalen. Dat kan alleen als de chip in de pas gekoppeld is aan de juiste gegevens in de database. En dat moet weer overeenkomen met het nummer dat gedrukt staat op de pas.

Daarom is een 100% waterdichte controle bij het produceren van de laadpassen vereist. Omdat we bij DCP vaak duizenden laadpassen tegelijkertijd programmeren en bedrukken, is handmatige controle geen optie.


Als je meer zekerheid nodig hebt

Voor klanten voor wie een steekproefsgewijze controle onvoldoende is, zetten we een speciale machine in die razendsnel en foutloos controleert of chip en bedrukking (in dit geval het klantnummer) met elkaar overeenkomen en of de chip goed uit te lezen is. Op die manier kunnen we voldoen aan de strenge kwaliteitseisen en voorkomen we dat laadpassen aan de laadpaal onleesbaar blijken te zijn of aan de verkeerde klant gekoppeld.

Betrouwbaar machinepark

Deze machine is een van de laatste toevoegingen aan ons uitgebreide machinepark. Maar omdat we ooit begonnen zijn als Dutch Card Printing zijn we misschien nog wel het meest trots op onze eigen drukkerij voor plastic passen.

Onze offset drukpersen zijn uniek in Nederland. We verzamelen geen orders op grote drukvellen. Elke pas wordt apart bedrukt, direct op de pas zelf, en krijgt daardoor alle aandacht. De plastic passen die wij bedrukken, hebben dus een haarscherpe drukkwaliteit en een ongekende kleurkracht.

Zo werkt de 100% controle

Nadat de laadpassen geprogrammeerd en bedrukt zijn, doen we een doosje met passen in de machine. Die worden vervolgens stuk voor stuk, maar razendsnel, doorgevoerd. 

De geprogrammeerde chips worden uitgelezen en tegelijkertijd ‘leest’ een ingebouwde camera het nummer dat op de pas geprint is. Dankzij de besturingssoftware worden het unieke chip ID-nummer én het geprinte nummer opgezocht in de bijbehorende database. 

Blijken ze daar inderdaad aan elkaar gekoppeld te zijn? Dan wordt de pas goedgekeurd en verzameld in een doos voor verdere verwerking. Is er geen match? Bijvoorbeeld omdat een 8 gelezen wordt als een 3? Dan wordt de pas door de machine uitgespuugd en weten wij dat we de pas moeten herstellen en opnieuw controleren. 

Zijn alle passen goedgekeurd? Dan worden de passen klaargemaakt voor verzending. 


“We hebben een prachtig machinepark waar we de mooiste passen kunnen drukken voor onze klanten. Doordat we alles zelf in huis hebben, kunnen we snel schakelen én scherp blijven op de drukkwaliteit.”

Jeroen Vierkant, drukker 

Machines kunnen niet zonder de juiste mensen

Kwaliteit staat bij ons dus hoog in het vaandel. Wij gaan voor een 10, altijd. Zo voorkomen we fouten, vertraging of andere ongemakken en bouwen we aan een langdurige relatie met onze klanten. Zo kunnen zij rekenen op de beste kwaliteit, telkens weer.

De juiste machines aanschaffen, is slechts één voorbeeld van hoe we die kwaliteit bewaken. Onze mensen zijn een andere onmisbare schakel. Voordat onze operator de laadpassen gaat bedrukken en programmeren bijvoorbeeld, controleert een collega-operator altijd eerst of alles goed is ingesteld volgens de order. Geeft de collega groen licht, dan gaat de operator aan de slag.

Tijdens het verwerken van de order doen we steekproeven. Gaat er intern (of extern) ergens iets fout? Dan registreren we dat, zodat we kunnen voorkomen dat dezelfde fouten opnieuw worden gemaakt. Zo verbeteren we onze bedrijfsprocessen continu. Daarbij houden we graag rekening met de eisen van onze klanten en de standaarden die in hun branche gehanteerd worden. We leren van elkaar en houden elkaar scherp.

“Ik kijk altijd even kritisch naar de bestanden die een klant aanlevert voordat ze naar de drukkerij gaan. Als ik denk dat de kwaliteit beter kan, gaan we in overleg. Zo krijg je het beste resultaat.”

Tonny Draijer, prepressmedewerker en DTP’er