• Eigen drukkerij
  • Bedrukte passen vanaf 5 cent
  • Snel geleverd
  • Meer dan 20 jaar ervaring

Advies

  1. 3 tips om labelprinter storingen te voorkomen

    3 tips om labelprinter storingen te voorkomen Een storing in een labelprinter komt altijd op het verkeerde moment. Het onderbreekt je bedrijfsproces, kost vaak tijd en dus geld. Gelukkig kun je de meeste storingen eenvoudig zelf voorkomen. Met deze blog helpen we je daarom te begrijpen hoe je labelprinter werkt.&nbsp... Lees meer...
  2. Label Management Systeem verdient zichzelf terug

    Label Management Systeem verdient zichzelf terug Met een LMS breng je alle soorten labels onder in één overzichtelijk systeem, dat centraal wordt aangestuurd. Elke medewerker krijgt een eigen rol toebedeeld. Zo krijg je consistente labels, die voldoen aan alle eisen... Lees meer...
  3. 7 redenen om te kiezen voor extra service bij de aankoop van een labelprinter of cardprinter

    7 redenen om te kiezen voor extra service bij de aankoop van een labelprinter of cardprinter Bij DCP koop je niet alleen een printer, we helpen je desgewenst ook bij het maken van de juiste keuze, installeren de printer voor je, trainen de gebruikers, zorgen voor regelmatig onderhoud van de printer en leveren support als dat nodig is. Zowel op afstand als bij jou op locatie. We leggen je graag uit waarom we deze extra service aanbieden... Lees meer...
  4. De 7 extra’s van DCP

    De 7 extra’s van DCP Wij willen echt van toegevoegde waarde zijn voor jouw bedrijf. Dat betekent dat we graag met je meedenken over hoe we er samen met jou voor kunnen zorgen dat jouw bedrijfsprocessen nog beter, slimmer, betrouwbaarder, stabieler kunnen verlopen. Hoe we dat doen? Dat lees je in deze blog over de 7 extra’s van DCP.&nbsp... Lees meer...
  5. NFC of QR-code: wat is de beste keuze?

    NFC of QR-code: wat is de beste keuze? Met QR-codes en NFC-technologie kennen veel dezelfde toepassingen. Toch zijn er niet alleen overeenkomsten. Het grote verschil is dat je met NFC twee kanten op kunt communiceren. Zo kun je dankzij de NFC-technologie bijvoorbeeld betalen met je telefoon. In deze blog ontdek je wanneer het gebruik van een QR-code de beste keuze is en wanneer je beter... Lees meer...
  6. Keyfob of plastic pas, wat kies jij?

    Keyfob of plastic pas, wat kies jij? Door het toevoegen van een chip maak je van een eenvoudige plastic pas een slimme pas. Zo’n chip kun je natuurlijk ook in andere dragers stoppen, zoals een keyfob. Maar wanneer kies je nu voor een pas en wanneer voor een keyfob? Wat zijn de voor- en nadelen van beide soorten dragers? Je leest het in deze blog... Lees meer...
  7. 7 misvattingen over inkjet technologie

    7 misvattingen over inkjet technologie Vraag iemand welk type printer kwalitatief het beste is: een inkjet- of laserprinter. Grote kans dat het antwoord laserprinter is. Als je nog wat verder doorvraagt, denkt men vaak ook dat een inkjetprinter leuk voor thuisgebruik is. Maar dat je voor een beetje serieuze printer op het werk echt een laserprinter nodig hebt. Hebben ze gelijk? Wij ... Lees meer...
  8. Datamax vs. SATO – 10 redenen om over te stappen

    Datamax vs. SATO – 10 redenen om over te stappen Is jouw Datamax labelprinter aan vervanging toe? Dan is het goed om te weten dat het merk Datamax dit jaar ophoudt te bestaan. Dat betekent ook dat de accessoires en vervangende onderdelen steeds minder beschikbaar zullen zijn. Gelukkig zijn er goede alternatieven. Bijvoorbeeld de labelprinters van SATO... Lees meer...
  9. Het verschil tussen LF, HF en UHF bij RFID

    Het verschil tussen LF, HF en UHF bij RFID RFID-techniek maakt gebruik van radiogolven om personen of objecten te identificeren. Radiogolven kunnen verschillende golflengtes hebben, oftewel verschillende frequenties. Die frequentie bepaalt hoeveel afstand er overbrugd kan worden om de chip te kunnen lezen. Maar ook de leessnelheid en storingsgevoeligheid verschillen per frequentie. Elke ... Lees meer...
  10. Smart labels in de praktijk - 7 voorbeelden

    Smart labels in de praktijk - 7 voorbeelden Wist je dat een eenvoudige sticker veel meer in zijn mars heeft? Door een snufje technologie toe te voegen, ontvouwt zich een wereld van mogelijkheden. Met de juiste RFID-chip maak je je label 'smart'. Dat klinkt goed, maar wat kun je er nu echt mee? In deze blog geven we je graag een aantal praktijkvoorbeelden... Lees meer...
  11. Etiketten bestellen? Dan moet je deze 7 vragen kunnen beantwoorden!

    Etiketten bestellen? Dan moet je deze 7 vragen kunnen beantwoorden! Etiketten zijn er in allerlei soorten en maten. Hoe kies je nu de juiste? Natuurlijk bepaal je eerst welk formaat etiket je nodig hebt. Daarna moet je bepalen welk materiaal en welk type belijming voor jou de beste keuze is en over hoe je de etiketten wilt bedrukken. Er is altijd een etiket dat bij jou past. Wij helpen je graag te bepalen welk ... Lees meer...
  12. Hoe creëer je een succesvolle direct mail?

    Hoe creëer je een succesvolle direct mail? Voordat een direct mail bij de ontvanger op de mat ligt, is er al een heel proces aan vooraf gegaan. Van het actualiseren van de database tot het versturen per post. Maar wat zijn nu de voorwaarden voor het succes van een direct mail? We zetten in deze blog de 4 belangrijkste op een rijtje. Ook delen we een direct mail voorbeeld van een van onze ... Lees meer...
  13. Waar moet je op letten bij de keuze voor een cardprinter?

    Waar moet je op letten bij de keuze voor een cardprinter? Huren of kopen? Onderhoud zelf doen of uitbesteden? Het zijn slechts enkele zaken waar je over na moet denken bij de keuze voor een cardprinter. Om het je makkelijk te maken, hebben we de belangrijkste afwegingen voor je op een rijtje gezet... Lees meer...
  14. RFID programmeren – waar moet je op letten?

    RFID programmeren – waar moet je op letten? RFID biedt een wereld aan mogelijkheden om je plastic passen, labels, tags of stickers te verrijken met slimme functionaliteiten. In dit blog vertellen we meer over de belangrijkste aandachtspunten bij het programmeren van RFID en de keuzes voor de juiste label of pas en techniek... Lees meer...
  15. Het verschil tussen labels en etiketten (én tips voor de juiste keuze!)

    Het verschil tussen labels en etiketten (én tips voor de juiste keuze!) Labels, etiketten, stickers... Het zijn termen die gaandeweg vast bij je zijn blijven plakken. Maar wat is nu eigenlijk het verschil? En waarvoor gebruik je ze? Tijd om wat duidelijkheid te creëren én voor 7 tips waarmee jij het beste soort label kiest... Lees meer...
  16. Professionele badges? 6 tips om zelf badges te maken

    Professionele badges? 6 tips om zelf badges te maken Badges zijn breed inzetbare middelen om je toegangscontrole, identificatie of (event) branding te versoepelen. Flexibiliteit op zakformaat dus, die je ook nog eens eenvoudig zelf kunt maken. Benieuwd hoe? In dit artikel geven we je de belangrijkste aandachtspunten en handige tips bij badges maken... Lees meer...
  17. Zo creëer je een winstgevend cadeaukaartensysteem

    Zo creëer je een winstgevend cadeaukaartensysteem Cadeaukaarten en giftcards zijn niet meer weg te denken uit het retail landschap en bieden zowel consumenten als ondernemers diverse interessante voordelen. Ook iets voor jouw bedrijf? In dit artikel vertellen we meer over de voordelen van giftcards, de aandachtspunten bij het starten met een cadeaukaartsysteem en wat cadeaukaarten jou opleveren... Lees meer...
  18. Een labelprinter kopen? 5 praktische vragen én vergelijking printermerken

    Een labelprinter kopen? 5 praktische vragen én vergelijking printermerken Ben je op zoek naar een nieuwe labelprinter voor jouw bedrijf, maar zie je door de bomen het bos niet meer? In dit artikel zetten we een aantal praktische vragen op een rij en vergelijken we de topmerken Zebra, Epson, Sato en Godex... Lees meer...
  19. 6 tips voor de retail om de (online) omzet te verhogen

    6 tips voor de retail om de (online) omzet te verhogen Als retailer ben je altijd op zoek naar manieren om je omzet te verhogen. Een flinke uitdaging, want de concurrentie is moordend en de consument steeds veeleisender. Wij helpen je op weg met zes tips om de omzet van jouw winkel of merk te verhogen... Lees meer...
  20. Welke printtechniek past bij jou? Zo kies je de best passende labelprinter

    Welke printtechniek past bij jou? Zo kies je de best passende labelprinter Als je op zoek gaat naar een labelprinter zijn er heel wat criteria waar je rekening mee moet houden. Een van die criteria is bijvoorbeeld de gebruikte printtechniek: direct thermisch, thermische transfer of inkjet technologie. In dit blog leggen we je uit wat de verschillen zijn, zodat jij de beste keuze voor jouw organisatie kunt maken... Lees meer...
  21. Scherpe drukkwaliteit: het verschil tussen pixels en vectoren

    Scherpe drukkwaliteit: het verschil tussen pixels en vectoren Als specialist in het bedrukken van plastic passen krijgen we regelmatig vragen van klanten over druktechnieken. Een veel gestelde vraag is het verschil tussen pixels en vectoren. Want wat is nou de beste keuze? En waar moet je rekening mee houden? In dit blog zetten we de belangrijkste zaken op een rij... Lees meer...
  22. 5 tips als je een klantenkaart gaat maken

    5 tips als je een klantenkaart gaat maken Ben je van plan om een klantenkaart in te zetten voor jouw bedrijf? Dan zijn er een aantal zaken om rekening mee te houden. Je wilt tenslotte toch dat deze ook daadwerkelijk bijdraagt aan je succes? Bekijk deze 5 tips voor het maken van een klantenkaart en ga voor een succesvolle klantenkaart (én loyaliteitsprogramma... Lees meer...
  23. 5 tips voor de invoering van giftcards

    5 tips voor de invoering van giftcards Giftcards zijn een goede manier om je omzet te verhogen en zowel je klantloyaliteit als aanwas van nieuwe klanten te verhogen. De invoering van giftcards en cadeaukaarten vraagt echter wel om een goede aanpak. In dit blog lees je meer over de voordelen van giftcards en geven we praktische tips voor een succesvolle introductie... Lees meer...
  24. De meest gestelde vragen over RFID (kaarten)

    De meest gestelde vragen over RFID (kaarten) RFID is een term die je steeds vaker hoort. Deze techniek biedt dan ook een groot aantal toepassingen. Bij DCP krijgen we regelmatig vragen over RFID en de mogelijkheden hiervan. Daarom hebben we de meest gestelde vragen over RFID kaarten en de toepassingen in dit artikel verzameld... Lees meer...
  25. In 5 stappen naar een succesvol loyaliteitsprogramma

    In 5 stappen naar een succesvol loyaliteitsprogramma Met een goed loyaliteitsprogramma haal je meer uit je nieuwe én bestaande klanten. Het opzetten van zo’n programma gaat dan ook niet over één nacht ijs. Benieuwd hoe jij een succesvol klantloyaliteitsprogramma opzet? Lees dan ons stappenplan... Lees meer...
  26. Een card printer kopen? Dan wil je dit weten.

    Een card printer kopen? Dan wil je dit weten. Ben je op zoek naar een manier om zelf plastic passen te bedrukken wanneer het jou uitkomt? Dan is een card printer kopen of huren een uitstekende oplossing. Benieuwd naar de mogelijkheden en voordelen? Lees dan in dit artikel meer over card printers en de uitgebreide toepassingsmogelijkheden voor jouw bedrijf... Lees meer...
  27. Weet jij wat een RFID pas voor jouw bedrijf kan betekenen?

    Weet jij wat een RFID pas voor jouw bedrijf kan betekenen? De RFID techniek ontwikkelt zich razendsnel en biedt volop interessante mogelijkheden op het gebied van toegangscontrole en betaalsystemen. Maar wat is een RFID kaart, hoe werkt het en welke toepassingen biedt een RFID pas? Over dit en meer lees je meer in dit artikel... Lees meer...
  28. Lifehacks: 10 creatieve manieren om een plastic pasje te gebruiken

    Lifehacks: 10 creatieve manieren om een plastic pasje te gebruiken Dat plastic pasjes uitermate handig zijn als bijvoorbeeld giftcard of toegangspas wist je ongetwijfeld al. Maar wist je dat je ze met een beetje creativiteit voor nog veel meer dingen kunt gebruiken? Tijd voor 10 creatieve lifehacks met een plastic pasje... Lees meer...
  29. Loyale klanten zijn goud waard

    Loyale klanten zijn goud waard 86% van alle consumenten wantrouwt reclame. 72% van de consumenten vertrouwt daarentegen de tips van vrienden en kennissen. Loyale klanten zullen eerder via mond-tot-mond reclame jouw zaak aanbevelen. Zij dragen bij aan een positieve online reputatie... Lees meer...
  30. Stappenplan cardmailing

    Stappenplan cardmailing Direct mail (DM) service met plastic cards is één van de kernactiviteiten van Dutch Card Printing. Denk aan het versturen van ledenpassen/klantenkaarten of een promotieactie met een plastic card... Lees meer...
  31. Omzetgroei door je giftcardprogramma

    Omzetgroei door je giftcardprogramma Je wilt dat je omzet flink groeit. Daarom zes voorbeelden van hoe giftcards je omzetgroei stimuleren... Lees meer...
  32. Val op met de 'bobbel' in de envelop

    Val op met de 'bobbel' in de envelop De ‘bobbel in de envelop’ is een marketingtechniek om mensen te triggeren, nieuwsgierig te maken om de envelop te openen. In de meeste gevallen gaat het zelfs zo ver dat alle overige post aan de kant gaat, omdat men gewoon wil weten wat er in die envelop zit... Lees meer...
  33. Gedrukte passen personaliseren

    Gedrukte passen personaliseren Het ontwerp van een plastic pas is erg belangrijk. Daar wordt terecht veel aandacht aan besteed. Wij merken in de praktijk dat bij het ontwerp van plastic passen minder rekening wordt gehouden met de personalisatie van de passen, terwijl dit minstens zo belangrijk is. Immers, een pas op naam, met bijvoorbeeld een pasfoto krijgt meer waarde voor de ... Lees meer...
  34. Giftcards leveren meer op dan ze kosten

    Giftcards leveren meer op dan ze kosten Giftcards zorgen voor een flinke groei van je omzet, maar het laten maken en uitgeven ervan kost wel geld. Hoe behaal je dan toch extra winst? In dit artikel geven we je een aantal voorbeelden die laten zien hoe je extra winst kunt genereren door giftcards uit te geven... Lees meer...
  35. Giftcards succesvol in de markt zetten

    Giftcards succesvol in de markt zetten De meest succesvolle retailers nemen de giftcard in elk aspect van hun marketingcommunicatiestrategie mee. Zo maken ze deel uit van onder andere alle advertenties in kranten, flyers, online, in-store promoties, direct mail en e-mail marketingcampagnes. Deze giftcardprogramma’s zijn dus een heus onderdeel van de bedrijfscultuur. Dit zorgt ervoor ... Lees meer...
  36. Giftcards vergroten je omzet

    Giftcards vergroten je omzet De meningen over giftcards zijn verdeeld. De één vindt het onpersoonlijk en de ander juist bijzonder persoonlijk, want je laat de ontvanger immers zelf kiezen. Wat ons betreft is het duidelijk waarom giftcards aan populariteit winnen... Lees meer...